, , ,

Grindelwaldból vasúttal mentünk (Borsányi Gabi, Veres Gabi, Laci és Zoli) fel a Jungfraujoch-ra (3454m). A vonat útközben az Eiger déli falánál megáll, így kiváló lehetőség volt szétnézni és megmutatni egy korábbi Eiger mászásunk ereszkedő pályáját a többieknek. Egy alagútból kell egy gleccserre leereszkedni, hogy az ember megkezdje az Eiger mászását (persze ha nem az északi falat mássza). Felértünk a TOP OF EUROPE-ra ami valójában a Jungfraujoch vasútállomás.

Éppen filmforgátás volt odafent így egy nagyon amerikai forgatókönyvet láthattunk megvalósulni a szemünk előtt. Az állomástól 2,5 méterre, egy háztól 300 méterre a gyönyörű napfényes időben 3400 méteren küzdelem az életért. Vicces volt így kénytelenek voltunk szurkolni…

A Mönchjochhüttében (3650 m) aludtunk. Első aklimatizációs túránk edzés jelleggel a Mönch-re (4107 m , PD) vezetett még aznap délután. Mivel már korábban jártunk ezen a csúcson, így nem eröltettük a délutáni megmászást és 4000 méterről visszafordultunk. Síelni itt nem lehet de egy könnyen mászható aklimatizációs csúcsnak kiváló. Alvás a házban, majd másnap indulás a Jungfrau-ra (4158m, PD+). Kranzbergegg – Rottalsattle volt az útvonal. Csúcscsoki után 50 méterrel lentebb csatoltunk és egy meredek, félelmetes, de vállalható freeride-ban volt részünk.  A Jungfraujoch-ra kissé fáradtan érkeztünk, így egy evés és kicsi pihenő következett majd újra a Mönchjochhütte felé vettük az irányt.

Másnap Gabival és Lacival hármasban indultunk a Gross Fiescherhornra (4049m PD). Egy IGEEEEEEEEEEEN hosssssssssssssssszú gleccsertúra (Ewigshcneefeld – 3 óra) amíg az ember a csúcs alá ér. Majd egy kellemes de kitett mászás (kb 1,5 óra) a csúcsra. Egy csúcscsoki majd vissza a sídepóhoz. Innen egy kellemes freeride vissza a glecserre.  Hogy a túra teljes legyen még a Hinter Fiescherhorn-ra (4025m PD) is felmásztam. Így lett meg a tervezett 4szer 4000… Hosszan visszatúráztunk a házhoz, összepakoltunk, majd vonattal mentünk vissza a kocsihoz és pakolás után hazaindultunk. Másnap hajnalban borotválkozás és fürdés után irány a munka, mert ugye ez egy 3 napos kirándulás volt 4 szer 4000-el.

Az Eiger északi fala

Európa teteje és a Mönch (4,099 m)

Jungfraujoch és a Mönch (4,099 m)

Napkelte után indultunk el felfelé

Gyönyörű napsütésben haladtunk felfelé

Gyönyörű napsütésben haladtunk a Jungfrau-ra felfelé

Gabi első négyezrese felé tart - háttérben a Mönch

VGabi első négyezrese felé tart - háttérben a Mönch

A Jungfrau felső pályája

A "bergschund" felett már nem tudtunk fókával menni

Az Aletsch gleccser

A Jungfrau csúcsán - már a lesíelésre gondoltunk

Nem lehetett egészen a csúcson csatolni, a felső 50-100 méteren nem volt elég hó. De ahol volt, ott...

...verettük lefelé, igazi freeride síelés volt

Útban Gross Fiescherhornra

A Hintere Fiescherhorn (4025m) csúcsán

Gabi a Gross Fiescherhorn (4049m ) csúcsán

És te mit gondolsz?

• (will not be published)