, , ,

Szóval a pék bunkerjában ébredtünk a 3. napon, így bőséges reggelinket Saas-Fee főutcáján fogyaszthattuk el. Tervünk is volt már persze, ami nem kevés “Mit tudunk?” kérdés elhangzása után született meg, Zoli fejében. Átsízünk Zermattba az Adlerpass hágón keresztül. Nem ismertük a lesízés útvonalát, de tudtuk, hogy sokan használják, biztos lesznek nyomok is.

Nem egy kapkodós indulás volt, így felvonózás és egy kis traverzolás után fél 11-kor értünk el a Brittanihüttéhez, ami a túra kiindulás pontja volt. A háztól kb. 200 méter szintet síeltünk lefelé az Allalingletscherre, hogy onnan már fókázva érjük el a 3789 méter magas Adlerpass-t. A gleccser végig viszonylag lapos, de mindig akad benne egy utolsó kis pukli, ahol újra erőt lehet gyűjteni. 2 óra felé érkeztünk meg a hágóba, ahol rajtunk kívül egy helyi erő volt, aki étel, ital, kesztyű nélkül jött el kirándulni.

A hágóban sajnos elmaradt a szokásos kávéfőzés, többek ismeretlen tereppel, nyom nélküli gleccserrel riogatták az egyébként felkészült konyhaszekciót. Sebaj, majd legközelebb, induljunk akkor lefelé, lássuk mit kapunk a mászásért cserébe.

Igazi tavaszi freerideot kaptunk változatos hóviszonyok mellett. A hágó alatt közvetlenül egy meredek keményre fagyott pálya indul, majd lejjebb érve egyre mélyebb, olvadtabb, kásás tavaszi hóban karcoltunk lefelé. Az útvonalat könnyen megtaláltuk, igazából adta magát. Pihenésre nem volt idő, nem tudtuk, hogy kell-e majd még felvonóznunk vagy sem. Mindent elkövettem, hogy álljunk meg egy kicsit, kávézzunk, lazítsunk, de a csapat nagy része inkább a toljuk egybe lefelé, majd pihenünk a végén, ha már a tutiba vagyunk koncepció mellett voksolt. Nekik lett igazuk, hiszen a Findenglescher vége épp egy felvonóba (Gant) torkollik. Elcsíptük az utolsó liftet, ami felvitt a 3238m magas Höhtali-ra. Innen teljes panorámájában csodálhattuk meg aznapi pályánkat!

És a nap záróakkordjaként lesízünk Zermattba! Igen Zermattba, ahol még nem jártam soha. Skandallum! Tarthatatlan állapot. Évek óta hallgatom Zolit, hogy ez mennyire gáz, szemében talán nem is igazi síalpinista az aki még nem járt ezen a kultikus helyen. Két éve már majdnem sikerült, de akkor csak Furi-t sikerült érinteni. De most sikerülni fog, végre felnövök mentorom szemében is!

Igen, elmondhatom, hogy jártam már Zermattban és azt hiszem, bár sokáig tartott az érkezésem, stílusosan tettem meg, hiszen egy 3800-as hágóból síeltem le, teljes téli magashegyi menetfelszerelésben! Azok, akik farmerban, sportcipőben, vonattal érkeznek ide először, talán nem is értik ennek a lényegét!

Szintben csoszogással indul a túra a Brittani ház felé

A Brittania hütte

Az Allalin-gleccser, középen az Adlerpass hágó, balra a Stralhorn, jobbra a Ripmfischhorn

A háztól lecsúszunk az Allalin glecserre

Hosszú, gyaloglás végig a gleccseren

Az Adlerpass hágó (3789 m), innen már csak lefelé

Lesízünk az Adler-gleccserren

Ati

Itt még kemény, fagyos hó volt

Gabi és az ikrek

Ez már giccses

Mindenki akart egy képet a Matyival

Mattenhorn

Az Adlergletscher vége, átcsúszunk a Findelgletscherre

Kuloár iskola

Itt már tényleg nagyon meleg volt

A mi kis freeride pályánk

Zermattban vagyok!

Egy Komment - “Zermattban jártam, az Adlerpass-t is láttam”

És te mit gondolsz?

• (will not be published)