, , ,

Mivel az 1. napon nem találtuk meg az Allalin alatt 3980 méteren lévő hágóban a Rimpfisch felé vezető ereszkedő pályát, így azt csak a Britannia hüttéből tudtuk volna megközelíteni, az Alphubelre pedig a Längflue házból indul az út. Mi pont a kettő között félúton, a 3440 méter magasan lévő Mittelallalin felvonóállomás faragott luxusbivak dísztermében töltöttük az éjszakát.

Végül az Alphubel mellett öntöttünk, így korán reggel, napfelkelte után rögtön lecsúsztunk a 2869 méteren lévő Längflue házhoz. Itt hátrahagytuk a retit és a felesleges cuccainkat, majd megindultunk, hogy legyűrjük a csúcsig előttünk álló 1337 méter szintkülönbséget.

Egyenletesen emelkedett a terep, a táv és a szint is egyenletesen fogyott. Jó időben, jól haladtunk felfelé. A csúcs alatt 3-400 méterrel azért adódtak kisebb problémák; az előttünk menő csapat egy tagját épp egy hasadékból rángatták ki, így bár nem értettük hogyan is kerülhetett oda, azért összekötöttük magunkat pár méterre. Kezdtük érezni magunkon a kimerültség és a magasság jeleit, így némi energia betöltése után, a síket a zsákra kötve másztuk ki az utolsó 150 méter szintet. A csúcskereszthez aztán a gerincen vezető kényelmes ösvény vezetett, melyen egymás után sorra értünk föl. Szép hely.

Szép a panoráma, és a hosszú felmenet után jó érzés volt a csúcskereszten ülve megpihenni, aztán pedig lesíelni. A hó kemény, a szél által darabosra fújt és kifagyott volt, de legalább tartott jól, nem volt lavinaveszély. Egy a felfelé vezető úton kinézett, a csúcsgerinc alatti 45-50 fokos lejtőn voltak sínyomok, így persze mi is ezt választottuk. Jó kezdés volt, mindenkit feltöltött adrenalinnal, ami ki is tartott egészen a házig. A háznál evés-ivás közben megbeszéltük, hogy lemegyünk a völgybe teljesen, hiszen innen már nincs mit sível megmászni. Felvettük a retit, és a többi cuccot, majd karácsonyfának öltözve megindultunk a fekete pályán lefelé. Este még sétáltunk egyet Saas-Fee utcáin, ettünk egy-egy pizzát, majd megtaláltuk a legolcsóbb szállást, a pékség alatti bunkert, ami aztán 2 estére is szállásunk lett. Ajtaja 25 cm vastag vasbeton, légmentesen zár, ablaka nincsen, viszont van benne működő légtisztító-szűrő berendezés. Itt végre nyugodt lehetett az álmunk, hisz teljes biztonságban voltunk akár bombatámadás esetén is…

Reggeli indulás

Már az elején tudtuk, hogy hosszú lesz

Kemény havon toltuk végig felfelé

Szerelés, indul a mászós rész

Aphubel panoráma

A majdnem teljes csapat

A pék bunkerja

És te mit gondolsz?

• (will not be published)